Újdonság a ŠKODA-ról
2021.08.05.

Erős első félév – Jelentősen növelte működési eredményét és árbevételét a ŠKODA AUTO

A COVID-19 világjárvány jelentette folyamatos kihívások ellenére is több mint ötödével tudta növelni az év első hat hónapjában járműszállításait aŠKODA AUTO az előző év ugyanezen időszakához képest. Különösen erőteljes növekedés jellemezte az autógyártó kiszállításait Oroszországban (+54,3százalék), Indiában (+31,2 százalék), Kelet-Európában (+35,0 százalék) és Nyugat-Európában (+30,9 százalék). 2021 első felében a vállalat 35,2százalékkal, 10,199 milliárd euróra növelte árbevételét az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva, miközben működési eredménye jelentősen, 327,2százalékkal, 974 millió euróra nőtt ugyanebben az időszakban, immár a járvány előtti 2019-es év ezen mutatóját is meghaladva. Az árbevétel-arányosnyereség ugyancsak különösen magas, 9,6 százalékos szintet ért el az első félév során.Amint Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: "Erős első félévre tekinthetünk vissza, amely során a félvezetőhiány és akoronavírus-világjárvány hatásai ellenére a járvány előtti 2019-es év eredményeit is sikerült felülmúlni. Gratulálok a ŠKODA egész kollektívájának ekiváló csapatteljesítményhez, amellyel kedvező alapot teremtettünk új 'NEXT LEVEL - SKODA STRATEGY 2030' vállalati stratégiánk sikeresmegvalósításához."
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.08.02.

ŠKODA FABIA – Első az aerodinamikában

Minden eddiginél - és piaci kategóriája további modelljeinél is - kifinomultabb aerodinamikailag a ŠKODA FABIA negyedik generációja, amelynekérzelmekben gazdag és dinamikus formavilága mindössze 0,28-os légellenállási együtthatójával (cw) jelentősen felülmúlja elődje ugyanezen paraméterét(cw = 0,32). E kiemelkedően hatékony aerodinamikai tulajdonságokat számos olyan részletmegoldással alakították ki a tervezők, mint például az aktívlamellázattal működő, intelligens hűtőzsaluzat, nagyban hozzájárulva az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérsékléséhez. A FABIAaerodinamikájának kifejlesztésekor a ŠKODA több mint háromezer úgynevezett numerikus áramlástani szimulációt (Computational Fluid Dynamics; CFD)végzett, amelyek eredményeit gyakorlati tesztek során ellenőrizték, illetve finomították tovább.Vít Hubáček, aki a ŠKODA FABIA aerodinamikai fejlesztéséért felelt, így fogalmazott: "Noha az új FABIA nagyobb, mint elődje - homlokfelülete mintegyhárom százalékkal nőtt -, csaknem tíz százalékkal csökkentettük légellenállási együtthatóját, ami önmagában is kilométerenként közel három grammalmérsékelheti a WLTP-tesztciklus szerinti szén-dioxid-kibocsátást. Ennek érdekében több mint háromezer aerodinamikai tesztet végeztünk, mintegy 80százalékukat virtuálisan, szuperszámítógépen futó CFD-szimulációk segítségével. Egy átlagos személyi számítógépnek több mint kétezer évre lenneszüksége a megfelelő számítások elvégzéséhez."Az új ŠKODA FABIA aerodinamikai fejlesztésének eredménye a 0,28-os légellenállási együttható, amellyel a negyedik generáció egyfelől jelentősenfelülmúlja közvetlen elődjét (cw = 0,32), másfelől mércéül szolgálhat a kisautók szegmensében. Az új FABIA kiváló légellenállási tulajdonságai nagybanhozzájárulnak üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása csökkentéséhez. Az aerodinamikai fejlesztés során több részleg szakemberei - példáulformatervezők, aeroakusztikai szakértők, illetve az autó karosszériáját, alját és motorjait tervező mérnökök - dolgoztak együtt. A ŠKODA számítógépesszimulációkkal és gyakorlati próbákkal kombinálta a virtuális teszteket, a tesztvezetések fő célját a szimulációk eredményeinek ellenőrzése ésmegerősítése jelentette.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.06.14.

ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV – Elektromos, érzelemdús, dinamikus

A ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV az új, tisztán elektromos hajtásrendszerű, akkumulátorhajtású Mladá Boleslav-i SUV-modell eddigi legsportosabb változata.Megjelenését számos fekete részlet és nagyméretű kerekek határozzák meg, emellett a karosszériát mélyebbre süllyesztő sportfutómű kínálja a vezetéskülönösen dinamikus élményét. A beltérben szénszálerősítésű műanyag (karbon) hatású dekorbetétek, háromküllős multifunkciós sportkormány és integráltfejtámlákkal kiformált sportülések gondoskodnak sportos hangulatról. A ŠKODA AUTO ezzel új zászlóshajója kínálatába is bevezeti a SPORTLINEmodellváltozatot, mégpedig mindjárt három teljesítményszinten: a 132 kW* teljesítményű ENYAQ SPORTLINE iV 60 és a 150 kilowattos* ENYAQ SPORTLINE iV 80 egyaránt hátsókerékhajtással készül, míg az ENYAQ SPORTLINE iV 80x két elektromos motorjával 195 kW** teljesítményt és összkerékhajtást kínál.A SPORTLINE változatok a ŠKODA modellportfóliójának szerves részei. E hagyományt folytatja a cseh autógyártó első tisztán elektromos hajtásrendszerű,akkumulátorhajtású SUV-modelljével is, amikor a ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV verzióval bővíti kínálatát. Az itt az alapkivitelhez tartozó sportfutóműmodellspecifikus hangolású rugókat és lengéscsillapítókat tartalmaz, s elöl 15, hátul 10 milliméterrel süllyeszti mélyebbre a karosszériát. A sportosmegjelenést a karosszéria színére fényezett lökhárítók és oldalsó küszöbborítások is hangsúlyozzák. Az elektromos SUV-modell hátsó- ésösszkerékhajtásával is minden körülmények között hatékony vonóerőátadási képességekkel rendelkezik, magabiztosan továbbítva az útfelületre elektromoshajtásrendszere teljesítményét. Az elektromos motorok konstrukciójukból adódóan már induláskor csaknem teljes egészében rendelkezésre bocsátjákmaximális forgatónyomatékukat, az autó aljában, a tengelyek között elhelyezett nagyfeszültségű akkumulátor pedig alacsony tömegközéppontrólgondoskodva a jármű mozgékonyságára és kanyarbeli menettulajdonságaira is kedvező hatást fejt ki. A sportfutómű speciális hangolásának köszönhetően aŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV dinamikusabb, a gyors kanyarokban pedig karosszériája mérsékelt oldalirányú dőlése jellemzi. Az alapkivitelhez tartozóprogresszív kormányzás sportosabb irányíthatósági tulajdonságokat tesz lehetővé.Két motor és összkerékhajtás az ENYAQ SPORTLINE iV 80x számáraA legerősebb változat az ENYAQ SPORTLINE iV 80x, amely az első tengelyén elhelyezett második villanymotorjának köszönhetően összkerékhajtássaljuttatja tekintélyes teljesítményét az útra. A két elektromos gép együttesen 195 kW** teljesítményt produkál és 425 newtonméter maximálisforgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. Elsődleges hajtásként a hátsó tengely állandó gerjesztésű szinkronmotorja szolgál, amelynekteljesítménye 150 kW*, maximális forgatónyomatéka 310 newtonméter, legnagyobb fordulatszáma pedig 16 000 1/min, s feszültségátalakítóval (inverter) és egyfokozatú áthajtóművel közösen párhuzamos tengelyű elrendezésben üzemel. A szinkronmotort nagy teljesítménysűrűség és magas hatásfok jellemzi.Teljesítménye széles fordulatszám-tartományon állandó és folytonos teljesítménykarakterisztika jellemzi. Az első tengelyen feszültségátalakítóval(inverter) és egyfokozatú áthajtóművel kiegészített, koaxiális elrendezésű aszinkronmotor működik, amelynek teljesítménye 80 kW*, maximálisforgatónyomatéka 162 newtonméter, fordulatszámcsúcsa pedig 13 500 1/min. Az aszinkronmotorok előnyei a rövid időtartamú túlterhelhetőség és a kisellenállási veszteség, így kiválóan alkalmasak az átmenetileg aktiválható kiegészítő aggregát (Boost) feladatára. Az ENYAQ SPORTLINE iV 80x a 82 kWhenergiatároló képességű akkumulátorral készül, hatótávja így a WLTP-ciklus szerint az 500 kilométert*** is meghaladja. Maximális sebessége 160 kilométer/óra.Két további hajtásrendszer kínálata A hátsókerékhajtású ENYAQ SPORTLINE iV 60 hátsó tengelyen működő elektromos motorja 132 kW* teljesítményt produkál, míg az ENYAQ SPORTLINE iV 80 hátsó motorjának teljesítménye 150 kW*.Fékrendszer nagy lassulási teljesítménnyel és energia-visszatáplálássalA fékpedálra lépve az ENYAQ SPORTLINE iV elsősorban különösen hatékony mozgásienergia-visszatáplálási rendszerét (rekuperáció) használja alassuláshoz, amennyiben az akkumulátorban épp elegendő tárolókapacitás áll rendelkezésre. Az elektromos motor ekkor generátorüzemre váltva növeli agazdaságosságot és a hatótávot. A fékezés során felszabaduló energia így nem megy hő formájában veszendőbe, hanem részben elektromos energiáváalakítva az akkumulátor tárolhatja. Szükség esetén az üzemi fékrendszer is automatikusan működésbe lép. A vezető a kormánykerék szériafelszereltségheztartozó kapcsolóbillentyűivel bármikor manuálisan állíthatja a rekuperáció, s ezzel a fékrásegítés mértékét. Elöl belső szellőzésű tárcsafékekdolgoznak, míg a hátsó fékeket a rekuperáció következtében csupán kismértékű igénybevétel jellemzi. Ennek megfelelően itt robusztus dobfékeketalkalmaztak a tervezők, amelyek zárt felépítésüknek köszönhetően különösen védettek a korrózióval szemben.Dinamikus megjelenés fekete karosszéria-kiegészítőkkelSzámos, fényes fekete elem azonosítja az ENYAQ SPORTLINE iV változatot már első pillantásra jellegzetes ŠKODA SPORTLINE modellként. A markáns ŠKODA-hűtőrács szegélye éppúgy fényes fekete, mint az Air Curtain elemek C-alakú keretei. Mindez eltérő színű kontrasztot eredményez a karosszéria színérefényezett, dinamikus kialakítású első lökhárítóval, amely méhsejtmintázatú rácsozattal fedett nagyméretű központi légbeömlő nyílást foglal magában éslégterelőperemmel is kiegészül. Fényes fekete stílusjegyként tűnnek fel továbbá a külső visszapillantó tükrök házai, az ablakszegélyek és a tetősínek,valamint a modellspecifikus hátsó lökhárító diffúzoreleme. A hátsó lökhárító éppúgy a karosszéria színére fényezett, mint az oldalsó küszöbborítások.A csomagtérajtó önálló betűkből álló "ŠKODA" felirata és a típusjelzés szintén fényes, míg a tetőlégterelő matt fekete bevonatot kap.Nagyméretű kerekek és sötétített üvegek.Az ENYAQ SPORTLINE iV dinamikus megjelenését az aerodinamikailag optimalizált kialakítású, nagyméretű könnyűfém keréktárcsái is hangsúlyozzák. Az antracitárnyalatú Vega keréktárcsák peremátmérője 20 col, a 21 colos Betria pedig fekete fényezéssel rendelhető. A gumiabroncsok esetében az öntömítőSEAL-technológiát alkalmazták. Ez a futófelület például vékony szög, törött üvegdarab vagy éles kő okozta, kisebb sérüléseit a gumiabroncsbantalálható viszkózus anyaggal zárja le automatikusan, így nem szükséges azonnal kereket cserélni. A sötétített hátsó szélvédő és hátsó oldalablakok(Sunset) szintén a sportos megjelenést emelik ki, nyáron pedig hűvösebb beltérről gondoskodnak. Az első és hátsó oldalablakok akusztikai üvegezésespeciális fóliájának köszönhetően mérsékli az utastér zajszintjét.Már alapkivitelben teljes-LED Matrix-fényszórók és teljes-LED hátsó lámpákA teljes-LED Matrix-fényszórók az ENYAQ SPORTLINE iV alapfelszereltségét bővítik. Mindegyik Matrix-távfénymodulban 24-24 önállóan szabályozható LED-egység teszi lehetővé a közlekedés többi résztvevőjének vakítása nélkül a távolsági fényszóró folyamatos használatát. Az intelligens fénytechnikaautomatikusan kiárnyékolja a fénykévékből a szélvédőn elhelyezett kamera által érzékelt járműveket, illetve a fényt visszaverő embereket és másobjektumokat. Szintén az alapkivitelhez tartoznak a fényszórótisztító berendezés, valamint a kristályhatású felülettel kidolgozott és dinamikusirányjelzővel szerelt, ugyancsak teljes-LED technikájú hátsó lámpák. Igazi különlegesség az extrafelszerelésként rendelhető, innovatív Crystal Face,amelyben összesen 131 fénykibocsátó dióda (LED) világítja meg a hűtőrács függőleges bordáit és vízszintes sávját. A teljes-LED Matrix-fényszóróktompított- és távfény-LED-moduljai, illetve a nappali menetfény csíkja üdvözlő fényanimációval is szolgál.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.05.13.

Jelentősen növelte kiszállításait és eredményét az első negyedévben a ŠKODA AUTO

2021 január és március vége között 7,2 százalékkal, 249 600 járműre növelte globális ügyfélkiszállításait a ŠKODA AUTO a tavalyi év azonos időszakáhozképest. Az árbevétel 5,049 milliárd eurót tett ki, ami 4,1 százalékos növekedést jelent az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva. A ŠKODA AUTOCsoport* 448 millió eurós működési eredménye 46,1 százalékkal haladja meg az előző év megfelelő időszakáét, miközben árbevétel-arányos nyereségemagas, 8,9 százalékos szintet ért el. A vállalatnál ezzel folytatódtak 2020 második felének kedvező folyamatai.Amint Thomas Schäfer, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöke kifejtette: "Erőteljesen indítottuk az új évet és nagyon jó első negyedévre tekinthetünkvissza - még a járvány és félvezetőhiány jelentette élénk ellenszél közepette is. Szeretnék köszönetet mondani a ŠKODA teljes csapata, szociálispartnerünk a KOVO, valamint importőreink és márkakereskedőink felé magasfokú elkötelezettségükért. Az elkövetkező hónapokra is bizakodóak vagyunk:kiszállítottuk tisztán elektromos SUV-modellünk, az ENYAQ iV első példányait, s a kereslet meghaladja várakozásainkat. További kiváló termékek isérkeznek kínálatunkba, például a FABIA új generációja. A közelmúltban indított NEXT LEVEL EFFICIENCY hatékonysági programunk nem csupán a járvány és abeszállítói fennakadások negatív hatásait ellensúlyozza, hanem hosszú távon is erősíti a ŠKODA pozícióját a piaci versenyben."
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2021.04.16.

Ötcsillagos minősítést szerzett az új ŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztjein

A legbiztonságosabb autók közé tartozik az első elektromos ŠKODA SUV-modellCsúcsminősítés az új ŠKODA ENYAQ iV számára: a független Európai Újautó-értékelési Program (Euro NCAP) tesztjein a legmagasabb, azaz ötcsillagosminősítést szerzett a márka új elektromos SUV-modellje, amely a megszerezhető pontok összesen 86 százalékának begyűjtésével a jelenlegilegbiztonságosabb járművek közé tartozik. A ŠKODA ENYAQ iV emellett a felnőttutasok védelme terén elért 94, illetve a bennülő gyerekek esetébenprodukált 89 százalékos értékével az Euro NCAP tesztek eddigi legjobb eredményével zárt. A Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjánakműszaki alapjaira épülő első ŠKODA így az ütközésbiztonsági referenciateszt követelményrendszerének szigorítását követően is gyarapította a ŠKODA-modellek legmagasabb minősítéseinek sorát. Az eddigiek során többek között a márka "bestsellere", a ŠKODA OCTAVIA, valamint a kompakt SCALA, illetve aKODIAQ, KAROQ és KAMIQ SUV-modellek szereztek ötcsillagos minősítést.Amint Johannes Neft, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: "Nagy örömmel tölt el minket az újŠKODA ENYAQ iV az Euro NCAP tesztek során szerzett ötcsillagos minősítése, s különösen büszkék vagyunk a felnőtt- és gyerekutasok védelménekterületein elért eredményeire. Jól mutatja ügyfeleink és a közlekedés többi résztvevőjének biztonsága iránti elkötelezettségünket, hogy a vizsgálatikörülmények tavalyi szigorítását követően is folytatni tudtuk modelljeink ötcsillagos eredményeinek sikersorozatát."Az új ŠKODA ENYAQ iV különösen utasai védelme tekintetében ért el kiváló eredményeket az Európai Újautó-értékelési Program (European New CarAssessment Programme; Euro NCAP) széleskörű ütközési és biztonsági tesztjein. A felnőtt bennülők védelme terén elérhető pontok 94 százalékával,valamint a gyerekutasok védelméért megszerezhető pontok 89 százalékával az első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA-SUV abszolútcsúcsértékeket produkált az Euro NCAP tesztek 2020 óta tovább szigorított értékelésén. Az új ENYAQ iV minden további területen, illetve a maximálispontszám 86 százalékának megfelelő összesített eredményével is az élvonalba tartozik.A ŠKODA ENYAQ iV fedélzetén akár kilenc légzsák - köztük az első ülések között kinyíló Központi légzsákkal (Central Airbag) - és átfogó Proaktívutasvédelem (Proactive Occupant Protection) óvhatja a bennülőket. A legkorszerűbb vezetői segédrendszerek egész sora figyelmeztethet számosmenethelyzetben az esetleges ütközésre, illetve segíthet aktívan ezek megelőzésében vagy következményeik enyhítésében. Ezek között szerepel például azElőretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészített Front Assist, a Hátsó keresztirányúforgalom asszisztenssel (Rear Traffic Alert) bővített Sávváltást segítő rendszer (Side Assist), valamint Kikerülés-asszisztens (Collision AvoidanceAssist), a Bekanyarodás-asszisztens (Turn Assist) és a Kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning). A Menetasszisztens (Travel Assist) a jármű hossz- éskeresztirányú irányításában segíti aktívan a vezetőt és az Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control) mellett az útépítési szakaszokat isérzékelő Adaptív sávtartás-asszisztens (Adaptive Lane Assist), a Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist), valamint a Vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) technikáit is magában foglalja. Extrafelszerelésként első ízben a Kiterjesztett valóság head-up-kijelző (AugmentedReality Head-up-Display) is rendelkezésre áll az ENYAQ iV számára, illetve teljes-LED Matrix-fényszórók is rendelhetők.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.