Aktuális híreink
Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, illetve az elektromos járművek nagyfeszültségű akkumulátorainak következetes újrahasznosítása mellett.
Mint az már a magyar sajtót is bejárta: a magyar kerékpározás egyik legmeghatározóbb alakja 3 éves szerződést kötött az idén már 42 győzelemnél járó Jumbo-Visma nevű holland csapattal. A ŠKODA és a kerékpározás közös története pedig Valter Attila szenzációs átigazolását követően is tovább folytatódik.
„NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030” vállalati stratégiája keretében a ŠKODA AUTO bemutatja új márkaarculatát, amelynek középpontjában megújult formai nyelvezete, új márkaemblémája és átfogóan felfrissített vállalati arculata (Corporate Identity; CI) áll. A cseh autógyártó emellett gyorsítani és bővíteni kívánja elektromos offenzíváját, amely során a ŠKODA AUTO már 2026-ig három új, tisztán elektromos modellel jelenik meg a piacon, amelyeket továbbiak követnek majd. A VISION 7S koncepciótanulmány e modellek egyikének előfutára. A tervek szerint 2030-ra már 70 százalék fölé emelkedik a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek aránya a ŠKODA európai értékesítésében, ezért a vállalat az elektromos mobilitásba további 5,6 milliárd, a digitalizációba pedig 700 millió eurót invesztál az elkövetkező öt év folyamán.
VISION 7S tanulmánya első vázlatrajzaival – amelyek a koncepciómodell karosszériájáról szolgálnak előzetes benyomásokkal – a ŠKODA AUTO további részleteket mutat be új formai nyelvezetéből. A képek erőteljes SUV-modellt ábrázolnak, markáns orrkialakítással és T-alakzatban elrendezett fénygrafikával.
Máris telepíthető a már kiszállított ŠKODA ENYAQ iV modellekre a ŠKODA AUTO új ME3 szoftververziója. A frissítés az akkumulátormenedzsment optimalizálásával nagyobb hatótávot tesz lehetővé valós menetkörülmények között, emellett az új szoftver számos fejlesztést kínál a Digital Cockpit műszeregység, a Head-up kijelző, az infotainment-rendszer és a ŠKODA Connect online-szolgáltatások számára. Az ügyfelekkel a helyi ŠKODA partner veszi fel a kapcsolatot időpontegyeztetésre az új szoftver díjmentes telepítéséhez, amely mintegy öt órát vesz igénybe a műhelyben. Ettől kezdve a jövőbeni frissítések többsége távoli (Over-the-Air) update formájában érkezik majd. A ŠKODA ENYAQ iV és a ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV új példányai már gyárilag rendelkeznek az új szoftverrel.
Hetven évvel ezelőtt vette kezdetét Mladá Boleslavban a teljes egészében acél karosszériával szerelt ŠKODA 1200 Sedan gyártása. Ez a jelentős technológiai fejlődés gazdaságosabb nagyüzemi termelést tett lehetővé, miközben a karosszéria a jármű tömegének csökkentése mellett kínált lehetőséget a beltér bővítésére és a passzív biztonság növelésére. A Sedan pontonkarosszériája az elsők közé tartozott Csehszlovákiában, amelynek formáját szélcsatornában optimalizálták.
Újabb betekintést kínál megújult formai nyelvezetébe a ŠKODA AUTO, VISION 7S tanulmánymodellje első beltér-dizájnrajzán mutatja be, ahogy merőben újszerű, széleskörűen variálható utastér-architektúrájával e tágas jármű akár hét személy számára is elegendő helyet kínál. A minimalista stílusú belteret hosszú távon fenntartható módon előállított anyagok jellemzik. Az új dizájnnyelv autentikus módon kínál magasfokú funkcionalitást és intuitív kezelést a digitális világban.
Mladá Boleslavban a ŠKODA AUTO megkezdi a Volkswagen-csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő, tisztán elektromos modellek akkumulátorrendszereinek gyártását, ezzel a cseh gyártó főüzeme a MEB-akkumulátorrendszerek egyetlen Németországon kívüli termelési helyszíne Európában. Az újonnan létesített gyártósoron mintegy 250 munkatárs évente több mint 250 ezer MEB-akkumulátorrendszert szerelhet össze a jövőben, amelyeket a ŠKODA járművein kívül a Volkswagen, az Audi és a SEAT márkák MEB-modelljeibe építik majd.
Idén újra sor kerül az Autós Nagykoalíció, az ORFK Országos Balesetmegelőzési Bizottság, valamint a ŠKODA Magyarország által rendezett „Közlekedik a család” közlekedésbiztonsági vetélkedőre. A szervezők célja ezzel az, hogy minél szélesebb körben felhívják a figyelmet a körültekintő, megfontolt és példamutató közlekedési magatartás fontosságára. A verseny fődíja egy új ŠKODA FABIA modell.
A ŠKODA aktív részese a hazai kerékpáros életnek: a márka továbbra is a Tour de Hongrie és a We Love Cycling támogatójaA ŠKODA a világ egyik legrégebbi autógyártója, az autózás mellett azonban a kétkerekű élet aktív szereplője is. Ezért vannak tele modelljei bringabarát megoldásokkal és ezért építette fel biciklis közösségét, a We Love Cycling-ot világszerte. A ŠKODA emellett a rangos magyar verseny, a Tour de Hongrie támogatója is, melynek köszönhetően májusban újra a világ legjobb kerékpárosai uralják majd a hazai utakat. A mezőny felvezetőautója idén egy teljesen elektromos meghajtású ŠKODA ENYAQ iV modell lesz, mely büszkén hirdeti: a cseh márka számára nem a kerekek száma, hanem a lendület az, ami igazán fontos.
2022. július 1-jétől a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának új elnöke Klaus Zellmer lesz, aki jelenleg a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős tagjaként dolgozik. A ŠKODA AUTO jelenlegi vezérigazgatója Thomas Schäfer 2022. július 1-jétől a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának elnöke lesz, ezzel párhuzamosan pedig csatlakozik a konszern igazgatótanácsához és a tömegmárkákat egyesítő csoport vezetőjeként dolgozik tovább.
A napokban rendezték meg a ŠKODA Challenge hazai döntőjét Budapesten. A hazai verseny első helyezettjei 2022 júniusában képviselik a márkát, a nemzetközi döntőben, amelyre a világ különböző országaiból érkeznek az egyes országok nemzeti bajnokai.A ŠKODA egy év kihagyás után idén ismét megszervezte a ŠKODA Challenge hazai versenyét, amelyet ismét kiemelkedő érdeklődés övezett. A verseny célja a kereskedői és szerviz hálózatban dolgozó szakemberek szakmai fejlődésének előmozdítása, és a márka iránti lojalitásuk erősítése.